Tadipani

28 december 2015 - Tatopani, Nepal

Na een koude nacht maar warm in bed staan we op om half acht. Fredie heeft nog steeds veel hoofdpijn en ook haar heup speelt haar nog steeds parten. We ontbijten om 8 u. en vertrekken vervolgens richting Tadipani. Eerst is er de beklimming van Happy Hill. Deze beklimming is vergelijkbaar met deze van Poon hill. Echt wel pittig. We worden voorbijgestoken door een nederlandse dame die op de rug van een muildier zit. Een begeleider ment het dier. Sindsdien wil Anna dat we er ook zo eentje zouden huren voor mama. Naargelang we lager komen gaat het steeds beter met haar. We komen immers van boven 3000 m. De afdaling is zeer mooi met onder andere bevroren watervallen. 's Middags lunchen we in de zon. Anna eet geen spring roll maar een snickers roll. Zeer lekker natuurlijk. We gaan verder richting Tadipani waarbij het laatste uur weer zeer pittig en steil was. We verblijven in de Himalaya Guesthouse. Het is wel zeer rudimentair deze maal. 1 westers en 1 frans toilet en 1 lavabo voor alle gasten. 1 douche aangesloten op de houtkachel waardoor het water te warm was zodat je ook een emmer koud water moest meenemen om jezelf af te koelen. De zonsondergang was hier ook zeer mooi en moest zeker niet onderdoen voor Poon Hill. Het restaurantje was zeer stemmig en gezellig. Pieter opende een meegebrachte Nepalese whiskey wat de avond nog stemmiger maakte. We maakten het nog nooit zo laat tijdens de trekking en kropen om 21.45 u in bed. Kleine opmerking nog: het normale toilet was bevrozen en dat gold ook voor de vloer rondom het franse toilet. Meer zeg ik niet

1. Minne Heeg:
    28 december 2015
    Dat klinkt als serieuze stront aan de knikker, zogezegd!
    Wat ziet het er jaloersmakend mooi uit!
    We hebben medelijden met Fredie, hopelijk heb je nog een Arcoxia of zo iets in de rugzak?
    We zijn erg benieuwd naar het vervolg!
  2. Katrien:
    28 december 2015
    Ik zou toch maar een ezel huren voor Fredie. Wie stemt er nog voor een ezel voor Fredie??
  3. Oma:
    Machtige foto's!Indrukwekkend!
    Zorg toch maar goed voor Fredie