Tweede dag trekking

27 december 2015 - Ghode Pani, Nepal

Na een uiteindelijk tochwel warme nacht onder 2 donskens zijn we om 7 uur opgestaan. Viktor had de tafel buiten gedekt op een zonnig terras met kraakheldere lucht en zicht op de Himchuli met zijn besneeuwde flanken. We ontbeten samen met Pieter en zijn vriendin Berenice. Pieter is afkomstig van Rijsbergen, heeft 5 j. in Shanghai gewerkt en Berenice is afkomstig van Singapore, waar ze nu ook werken en wonen. Na ontbijt vertrokken we naar Gorepani. De trip was kort maar krachtig; steeds meer omhoog dan vooruit. We hebben enkele malen gepauzeerd om Viktor zijn "banana power" evenals lokale mandarijnen en appels te nuttigen. Vooral deze kleine banaantjes zijn zeer lekker. Onderweg zagen we ook voor de eerste maal apen in het wild. De trip was echt een kuitenbijter waarbij we toch wel enkele malen aan Viktor vroegen hoever het nog was en of het steeds zo steil zou blijven. Wat een plezier om het bord 'Welcome to Gorepani' te zien. Toen bleek dat we slechts in Lower Gorepani waren en we nog een half uur trappen voor de boeg hadden. We verbleven in het Sunny hotel. We hadden 2 lodges met kleine badkamer. Het oogde leuk maar zonder electriciteit en warm water, kwam het grootste plezier van dit kamertje toch van het uitzicht vanuit bed op de Daulaghiri en Annapurna South. we waren kort na lunch daar en hebben daar dan gegeten en ons getrakteerd op een fles Jacobs Creek Cabernet Shiraz. 1900 nepal. roepees (16 €), goedkoper dan bij ons. Na de middag ging Fredie wat op bed liggen, sinusitis, heup,en mogelijks ook wat hoogteziekte (?). We deden een wandeling door het dorpje, kochten Mars, Snickers, Twixx en ook wat lokale kaas van yakrunderen. Nadien was Fredie iets beter en om kwart voor vier zijn we dan vertrokken om te zonsondergang vanop Poon Hill te bekijken. Dit was weer een steile klim van ongeveer 1 uur. Om 5 uur was het dan zonsondergang waarbij het ganse Himalaya massief eerst oranje verkleurt en wanneer de zon is ondergegaan kleuren de toppen weer wit en wordt de lucht donker roos purper. Hierna moesten we weer ongeveer een uur in de duisternis afdalen met headlights op ons hoofd. We zijn gaan etennadien en vrij vroeg (20.00 u) naarbed gegaan. Het was extreem koud. Fredie, Anna en ik hebben samen in 1 bed geslapen. Kleren aan, handschoenen , muts en dichttegen elkaar aan en lekker warm.

1. Minne Heeg:
    27 december 2015
    Wow Jaak en Fredie! Dat klinkt als zeer serieus!
    Die Anna toch, wat goed! met gezwinde spoed!!!
    Ik vind het verwonderlijk dat Fredie dat toch allemaal maar doorstaan heeft met haar plagende heup, chapeau Fredie!!!
    Wat een knappe prestatie!
    We zijn zeer benieuwd naar het vervolg!
  2. Oma:
    27 december 2015
    Wat een spannende verhalen!!!
    Ik word al moe als ik het lees.
    Proficiat Anna! Jij bent blijkbaar de koptrekker.Zorg maar dat uw handen en uw tenen niet bevriezen.
    Tot de volgende.....