pokhara 23/12/15

26 december 2015 - Ghandruk, Nepal

Vandaag zijn we naar Pokhara vertrokken. We zijn om 5.20 opgestaan, pakken gemaakt en om 6.00 u. ontbijt. Om 6.30 zijn we met de traditionele Suzuki Alto vertrokken.Het ganse personeel van het hotel stond daar om ons uit te wuiven.

We kregen ieder een zijden sjaal rond onze hals geknoopt en Fredie kreeg als souvenir en als  talisman een kleine 'gouden' Lord Gandesh voor good luck voor de rest van de reis.

Hierna zijn we aan de Boudhanath gate Lena en Femke gaan oppikken. Met vijf + driver + bagage in de Alto naar de Busterminal van Greenline. Met de bus zijn we dan naar Pokhara gereden. Eigenlijk is dit best interessant zo reizen met de bus want je ziet veel van het land. Ik zat naast een ex-gurkha soldier die me met zijn verhalen onderhield tot in Pokhara. We zijn om 7.30 u vertrokken en kwamen om14.40 u. aan in Pokhara. De bus was best comfortabel. (we moesten niet op het dak zitten). Aangekomen in Pokhara stond Mister Happy  (Udaya Subedi) ons op te wachten. zijn chauffeur bracht ons met de bagage naar het hotel. Hijzelf reed met de moto en...Anna achterop. Eerst ingecheckt in het hotel, dan op aanraden van Mr. Happy nog enkele noodzakelijke trekking spullen gekocht. Hierna op vraag van de dames toch eens een goede westerse steak gegeten. Op weg naar het hotel even halt gehouden bij de lokale coiffeur. Ik een haarsnit Fredie en Anna een hoofd- en nekmassage tot groot jolijt van Lena en Femke. Tenslotte nog een laatste drink in de buitenbar van het hotel. In pokhara was het vandaag 26•. Hierna vom verwachting in bed voor de trekking morgen. we staan enkele dagen achter, we proberendit goed te maken, doch hier in de himalaya zijn momenten met electriciteit al schaars dus internet zeker. Wordt vervolgd door Fredie.

1. Luc Pelckmans:
    26 december 2015
    Jaak,Frédie, e.a. Nepalese massage beter dan de mijne.Fijne feestdagen nog daar in Nepal. Ik ben ECHT jaloers voor jullie belevingen daar !!!!!
    Groetjes met een lekkere DUVEL hier.
    Luc
  2. Minne Heeg:
    26 december 2015
    Veel plezier met de trekking!!
    Maak mooie foto's en geniet er van!
    groeten van ons!