another day in kathmandu

23 december 2015 - Pokhara, Nepal

Vandaag hadden we een beetje een lazy day. De planning was om naar Baktapur te gaan maar na een luilekker ontwaken met 3 in bed (Anna erbij) , een relaxed ontbijt en 2 'sick sisters' in kathmandu city hadden we vandaag een trage start. Aangekomen bij Lena haar thuis maakte we kennis met enkele mensen die daar ook in de guesthouse verbleven: Jan, eigenaar van een ICT-bedrijf die enkele maanden per jaar opoffert om hier een ganse computersetting op te starten, Karin die hier in het Orthopedic Hospital als operatieverpleegkundige komt werken tijdens haar vakantie. ...'Chapeau!!!' Je moet het toch maar doen. In elk geval hebben we toch weer interessante nieuwe mensen leren kennen.
Fruit lunch van het lokale kraampje en nadien zijn we naar de 'monkey temple' Swayanbunath gegaan. 365 trappen omhoog, een goede oefening voor onze trekking over 2 dagen. Nogmaals een schitterende rondleiding gehad met bijkomende inleiding over het boudhisme. We zijn telkens weer geïmpressionneerd door de open levensvisie en -beschouwing die deze mensen hebben. Nadat Lena was aangevallen door een aap om haar te beroven van haar flesje cola, zijn we terug naar stupa boudhanath gegaan. ( met 6 inclusief chauffeur in Suzuki Alto). zowel aan de monkey temple als aan de stupa zijn we steeds onder de indruk van deze heilige plaatsen. De muziek, het ritme van de gebeden en gezangen, de sereniteit van de mensen, de schoonheid van de eenvoud zijn vaak zeer pakkend. Femke trakteerde op een aperitief op het dak van 'la dolce vita' met zicht op de stupa. Nadien hebben we een echt nepalees diner gehad in restaurant ' Friendship' met boudhistische monniken rondom ons. Femke en Lena gingen nadien naar huis. wij zijn nog een thee gaan drinken in de 'Roadhouse' place to be voor westerlingen. Hier leerden we nog een belgische dame uit Boom kennen die hier manager is van 'Care for dogs'.
Zij verzorgen de streetdogs en enten ze in voor rabies. Nadien terug in de Alto naar het hotel en de rest volgt morgen.

1. Minne:
    24 december 2015
    Wat een prachtige ervaringen weer, erg leuk om te lezen!
    Jullie ogen wel een beetje koud en vermoeid op de foto's!
    Anna ziet er stralend uit!
    Veel plezier met de trekking, en we wensen jullie een zeer fijne, en bijzondere Boeddhistische kerst toe!