Dag 3 Kathmandu

21 december 2015 - Kathmandu, Nepal

Vandaag zijn we pas om 8.15 u opgestaan. Eerst hadden we met Lena en Femke afgesproken dat zij bij ons zouden komen douchen omdat zij geen warm water meer hebben. Lena smsde om 8.40 dat ze al onder een ijskoude douche gestaan hadden. Anna kreeg vandaag pannekoeken met honing als ontbijt. Even later kwam Lena al langs. We moesten vootmaken want ze had de taxichauffeur voor de deur laten wachten. Hij heeft ons dan dadelijk doorgebracht naar de busterminal van Greenline. Hier hebben we dan bustickets gekocht voor woensdag. We reizen dan verder naar Pokhara. Verder hebben we vandaag de Thamel wijk bezocht. Femke is niet mee gegaan want ze was ziek en moest ovegeven. De Thamel wijk kan je vergelijken old quarter in Hanoi. Veel winkeltjes , restaurantjes, etc... alles gericht op buitenlanders en trekkers. Een gans andere wereld dan waar wij nu verblijven of waar ons Lena woont. Tot nu toe zagen we misschien 3 of 4 westerlingen per dag, maar hier zie je redelijk veel westerlingen. Al bij al nog zeer weinig want in oud Thamel is alles gericht op Nepalezen en daar is het druk, in de westerse wijk is bijna geen volk. Allemaal een gevolg van de aardbeving en om eerlijk te zijn zie je hier toch wel nog redelijjk veel van. Tussendoor overal nog veel restanten van ingevallen gebouwen en op vele plaatsen gammele zelfgemaakte tentenkampen waarin de mensen proberen te overwinteren. Op durbar square in Thamel viel de verwoesting ook sterk op. Meer dan de helft van de historische gebouwen zijn hier ingestort, maar toch nog steeds de moeite en impressionant. Natuurlijk hebben we hier in Thamel nog wat geshopt , vele speciale shops en natuurlijk overal te koop "Northfake" en alle andere grote trekking merken. Vandaag hebben we op de middag in een marrokaans-nepalees restaurantje geluncht, lekker en speciaal. Ons Lena kende dit pareltje. Na een namiddag strolling zoals hierboven beschreven zijn we s'avonds terug in tourist  thamel gaan eten. Fredie en ik oosters, Anna worst met groenten en patatten, ons Lena voelde zich minder. Blijkbaar had iedereen bij haar in het guesthouse buikgriep en begon het nu ook bij haar. Ze heeft moeten overgeven en voelde zich dan beter. We hebben haar thuis afgezet. Ik heb zonet nog gesmst maar ze slaapt al.

Morgen met een public bus naar Bakthapur, misschien wel op het dak van de bus.....