Trekkingsdag nr 4

27 december 2015 - Ghandruk, Nepal

(Nb wij zijn ons ervan bewust dat qua chronologie dit reisverslag niet helemaal klopt omdat de dag erna op de blog al werd gepost, maar voor de volledigheid en ook vanwege mijn verbeterde gezondheidstoestand  wil ik jullie mijn dagverslag niet onthouden!)

Vandaag vertrokken vanuit ons skihut-achtig aandoende verblijfplaats uit de jaren 1800 ofzo . Ik in eerste instantie met een letterlijk zwaar hoofd (op gezwollen + koppijn) de rest van ons was helemaal top en ik kon er na een pijnstiller en een half uur wandelen ook wel weer mee door (dacht ik). Maar drie uur duurde de trek vandaag en overwegend in afdaling! Supermooie landschappen gezien, jungle-achtige natuur met in deze uitzonderlijk koude periode voor Nepal bevroren waterpartijen (ook de gids fotografeerde vol bewondering). Immense Rododendronbomen van tientallen meters hoog en stammen van een halve meter dik en even daarna, een grote kolonie apen die boven onze hoofden van boom naar boom slingerde, ook moeders met op hun buik een kleintje; adembenemend! Simon's Guesthouse, de locatie waar we de nacht zouden doorbrengen stond in schril contrast met ons vorige verblijf. Een nieuwbouw, netjes, ruim, proper met electriciteit die niet uitviel en warm stromend water, we konden ons geluk niet op! Daarenboven was het eten heerlijk!! Na lunch en warme douche keken we ernaar uit het relatief grote dorp met meer dan 40 (!) hostels te verkennen en wat souvenirs te shoppen. We liepen en zochten maar buiten het trekkersseizoen bleek hier toch niet zo veel te zien te zijn. We bezochten een huiskamermuseum van de Gurung (etnische bevolkingsgroep in Nepal) wat buiten wel interessant, heel grappig was: de uitbaatster leefde in het museum en tussen de oude relikwieën stond oa een asbak, Tandenborstel in glas met Colgate en een flesje Coca Cola! Onderweg terug naar het hotel pikten we een alleenreizende, jonge Australiër op die de wanhoop nabij was omdat hij geen hotel vond .
We hebben hem meegenomen naar ons hotel zodat hij ook van dit goed adresje kon profiteren. Goed gegeten en nog een beladen voetbalmatch met de Nepalezen (Nepal-India) gekeken op de big screen TV (1-4 ). In deze accomodaties geen rokende, warme kachel waar we met alle trekkers rond konden zitten om te verbroederen, maar ja je kunt niet alles hebben... Voor mij werd het een matige nacht :-(, de rest heeft prima geslapen.

1. Minne Heeg:
    30 december 2015
    Fredie je ziet er al weer een stuk beter uit, gelukkig, wat fijn!
    We kunnen ons voorstellen, dat jullie er intens van genieten, en heel veel mooie natuur zien, het is ook prachtig daar!
    Veel plezier, weinig blaren en goede gezondheid!