katmandu dag 2

21 december 2015 - Kathmandu, Nepal

Gisteren zijn we opgestaan en voor de eerste keer gaan ontbijten ☕️ daarna zijn we naar een soort nepalees lijkenverbranding gaan kijken dat vond ik wel een beetje heel vies! Gelukkig zaten daar wel apen!We zijn daarna rond de middag nog heel veel tempels gaan bezoeken.⛩ Ook kreeg mama van een Nepalees die klankschalen maakt een terapie met zo'n klankschaal we hebben er daarna ook één gekocht!{het filmpje kun je hier op de blog bekijken}
Daarna gingen we de Kumari bezoeken Een meisje dat van haar 2,5 jaar al een levende godin is voor de mensen in Nepal, ze mag met haar voeten de grond niet raken, je moet haar geld geven (dat is vooral voor de vader!). Ze blijft een (levende) godin✌️ totdat ze bloed verliest. Dit kan met een schrammetje zijn of met haar regels. Ze is héél ongelukkig, denk ik, maar de vader heel blij omdat hij dan super veel geld verdiend! In Nepal hebben ze spijtig genoeg nog geen kinderrechten!
daaaaaag, Anna xx

1. Monique:
    21 december 2015
    Hoi Anna,
    Hopelijk maken ze van jou ook geen levende godin!
    Blijf maar met je voeten op de grond. Geef je Lena een dikke knuffel van mij? Ik kijk al uit naar je volgend verslag!
  2. Ronny Mertens:
    21 december 2015
    Mooi verslag en leuk om lezen allemaal. Nog veel plezier ginder en de groeten aan gans de familie.