Eerste dag trekking Himalaya

27 december 2015 - Bhuktangle, Nepal

na een warme douche en een overvloedig ontbijtbuffet werden we om 08:00u opgewacht door onze gids Viktor en trokken we met de touristbus van de trekkingorganisatie richting Nayapool. Overal onderweg zagen we zéér lange rijen wachtende mensen met gasflessen om te vullen. Op andere plaatsen in de stad lange rijen met auto's, motors, camions aan tankstations allemaal het gevolg van de benzine/gas crisis. Onderweg in de bergen zijn we gestopt om de eerste van vele panoramische foto's te maken. Na aankomst in Nayapool waren we klaar voor de eerste trek naar de top van Ulleri. In een strak zonnetje onder stralend blauwe hemel gingen we in strak tempo bergop. Al snel verdwenen de eerste truien en vesten in de rugzakken. Na de lunch in een restaurantje op de berg, die langer uitviel dan gepland (2 uur!) wegens alles a la minute gemaakt, daalde de gemiddelde snelheid gevoelig wegens de blijvende weg bergop. De laatste 2,5 uur moesten er nog 4000 (je leest het goed!)traptreden in rots worden getrotseerd. Anna huppelde zoals de hele weg complexloos naar boven, gezwind gevolgd door Lena en Femke. Iets dat overigens niet gezegd kon worden over ondergetekende. Toen het duister inviel arriveerden we in ons guesthouse the 4 seasons. In dit zeer basic en koud maar super gezellig verblijf konden we na een snelle douche op de stoelen rond de haard aanschuiven om te verbroederen met onze medetrekkers. We gingen op tijd in ons bed, zonder pyjama maar gewapend met fleece, lange broek, dikke sokken en een muts (het is niet romantisch maar werkt wel op de lachspieren). Prima geslapen!