Ninh Bihn

9 juli 2013 - Ninh Binh, Vietnam

Vandaag zijn we verder gereisd naar Ninh Binh. Hier zie je omzeggens geen toeristen. Het hotel is zeer proper en net. Deze middag aten we in een klein familierestaurantje waar de moeder kookte en de 2 dochters opdienden. De nummer 1 op tripadvisor dus de 4 andere toeristen waren er ook. Na de middag zijn we gaan fietsen. We hebben iets gedronken in een klein dorpje bij een zeer vriendelijke familie. We hebben hen onze muggenspray gegeven waarvoor ze zeer dankbaar waren. Nadien hebben we nog een pagoda (tempel) bezocht. Er werd ons gevraagd even te bidden en nadien stond het ons vrij iets te offeren. We gaven 10000 VND, dit lijkt veel maar is slechts 35 eurocent . Ik denk dat Boeddha dit ook dacht want toen we de ruïnes en tempel van Hoa Lu wilden bezoeken trachtte men ons op te lichten en moest ik letterlijk even een Vietnamees bij de kraag vatten. Nadien hebben we tegen de wind in en bij 35 grad. Celsius nog 15 km naar het hotel gefietst. Hoe je er dan uitziet als je ook nog op je bril gaat zitten, kan je op de foto zien.
Voor het avondmaal kozen we dit maal niet voor de straat maar voor de rust van het restaurant van het hotel en nadien een glaasje wijn op het dakterras.

1. Oma en opa:
    9 juli 2013
    Foto's en videofilmkens van Nihn Bihn bekeken op internet Zo kunnen we ons wat inleven.Piet ge ziet er goed uit zonder baard.Verkopen ze daar geen leesbrillekens in de vietnamese Aldi?
    Goede reis verder!
  2. Nina:
    9 juli 2013
    Hoi Piet, ja ge ziet er bangelijk goed uit zonder die baard! Houden zo, of beter gezegd blijven afscheren ;-)
  3. Opa en Oma Hogenhout:
    9 juli 2013
    Fietsen bij zo,n temperatuur lijkt me vermoeiend maar jullie zien dan wel veel van de omgeving. Die bril valt niet veel meer mee te doen maar staat wel erg Vietnamees, je begint je al aardig aan te passen, inburgeren? groetjes en geniet.
  4. Opa en Oma Hogenhout:
    10 juli 2013
    Je SMS ontvangen. Geen zorgen, Ann is ingelicht. We gaan morgen 11 juli naar Turnhout. Sannie de 2-lingzus van Jannie zou zware operatie ondergaan maar dit is uitgesteld, vandaar. Alles geregeld in samenspraak met opa en oma Roos. Gerustgesteld? groetjes en veel plezier.