Hoi An

14 juli 2013 - Hoi An, Vietnam

Toen we met de Easy Riders aankwamen in Hoi An, werden we al meteen gestuurd naar een kledingwinkel. Deze winkels in Hoi An staan erom bekend om kostuums op maat te maken in 24 uur aan een zeer goede prijs. Ik wilde er wel één hebben. Daarna zijn we naar het Riverside Resort gegaan. Het resort was gelegen aan een rivier. Hier hebben we gerust in de zon aan het zwembad met een drankje in de hand. Toen we de stad introkken kwamen we allerlei kostuumwinkels tegen. Uiteindelijk zijn we dan een winkel binnen gestapt om ons een kostuum te laten aanmeten. We kwamen binnen  voor een kostuum voor mij. Uiteindelijk wilden Piet en onze pa ook een kostuum. Piet en ik kozen voor een volledig zwart kostuum. Onze pa koos voor een blauw gelijnd zwart kostuum. Nadat we gemeten werden voor de juiste maten kregen we te horen dat we de volgende dag om 16uur konden terugkomen om het een allereerste keer te passen. 's Avonds zijn we gaan eten in Bale Well. Een restaurant waar je gewoonweg gevoed werd. We zaten er nog geen 5 minuten of we kregen al eten. Het beste van al was dat de serveerster het eten aan tafel voor ons maakte en dat we het enkel moesten aannemen.De volgende dag kwamen wij terug naar de winkel en de kostuums zagen er al heel goed uit. Er moesten nog enkele aanpassingen gebeuren en dan was het kostuum klaar. We konden het de volgende dag al gaan halen om 10 uur. 's Avonds gingen we in een restaurant eten dat eigendom was van een school. Deze school gaf arme kinderen de kans om te leren werken in een restaurant. De bediening was goed en het eten was zeer lekker. De volgende dag was aangebroken. Het ontbijt was in de vorm van een buffet. Het was een zeer groot buffet met lekker eten. Er waren onder andere pannenkoeken met banaan en verschillende gerechten met ei. Natuurlijk waren de typische Vietnamese gerechten er ook bij. Nog een duik in het zwembad en toen was het tijd om het kostuum te passen. We waren verbaasd dat de kostuums al gereed waren maar ze zaten als gegoten: 3 sharp dressed men.
-Daan

1. Monique:
    15 juli 2013
    Klinkt goed: zowel het resort,het eten en vooral de kostuums.
    Ik ben benieuwd jullie terug te zien! De man op de foto komt me vaag bekend voor. Wie is het?
  2. Yentl DP:
    15 juli 2013
    Ik heb juist al de verhalen doorgelezen. Lijkt wel een zotte reis te zijn. Geniet er nog van en amuseer jullie nog als nooit te voren ;)
  3. Minne Heeg:
    15 juli 2013
    Prachtige verhalen van en over jullie gelezen , heel leuk!! We hopen dat jullie enorm genieten en later alle verhalen eens life te horen!!
    Wij nu in ninh Bin op de scooter alles zelf gereisd, heel leuk!
    Morgen nachttrein naar Sapa!
  4. Oma en opa:
    16 juli 2013
    !! daan , proficiat , met dit kostuum kan u op bezoek gaan bij de preisident van Vietnam ! U kan er ook mee uitgaan in turnhout!!......en u kan er ook mee trouwen !!!!
    Intussen , geniet verder van uw Vietnamtrip, doe de groeten aan iedereen , ook aan de man achter Anna .