Ho Chi Minh City1

17 juli 2013 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag gaan we verder naar Ho Chi Minh City of het vroegere Saigon. Na het ontbijt nemen we afscheid van de mensen van de Pink House Villa hotel. We danken hen nog eens zeer uitgebreid voor de hulp die we van hen mochten ontvangen toen we met Anna naar het Lam Dong hospitaal gingen in Dalat. Niemand sprak daar Engels en zonder hun aanwezigheid daar was het voor ons een onmogelijke opdracht geweest. De taxi brengt ons naar Dalat airport. Het is er rustig. We drinken iets en checken in en gaan door desecurity om een kwartiertje later aan boord te gaan. Dan blijkt er vertraging te zijn door noodweer in Ho Chi Minh City. Uiteindelijk vertrekken we bijna 3uur later dan gepland. Een meevaller is dat de vlucht werkelijk zeer kort: opstijgen en terug dalen.
2 wagens brengen ons naar pns hotelketje. Het is werkelijk on een bzckpackerssteegje gelegen. Snel inchecken en op stap om HCMC teonydelken. We gzan eerst naar het War remnants museum. Dit museum is zeer impressionant. Alhoewel misschien zeer eenzijdig laat het tich een diepe indruk na. Vervolgens doen we een 'citytoer te voet'. We zien het reunification palace, de Notre Dame, hotel Rex, de oude post, het stadhuis, enkele marktjes etc. We eten hier in de lokale versie van het restaurant waar Peter Thompson ons uitnodigde in Hanoi. Nadien terug naar ons hotel en diiken we vermoeid in ons bed

1. Oma en opa:
    19 juli 2013
    Twee interssante verhalen: de secret tour in Dalat en de Citytoer in HO CHI Minh .Beginnen de thuiskriebels nog niet te werken.(bij ons wel)
    Het is hier ook zeer warm.Hartelijke groetjes.
  2. Monique:
    19 juli 2013
    Dag allemaal,
    Bij mij begint het aftellen... Toch heel blij dat jullie zo genieten!
    Groetjes,