Dalat: de eerste dag

16 juli 2013 - Da Lat, Vietnam

Anna wordt ziek.
Na een vrij korte nacht vertrekt om 06.10 u. Ons vliegtuig richting Dalat. 75 minuten vliegen, ieder van ons slaapt wel een beetje behalve onze kleinste spruit. Aangekomen in Dalat airport is het een welgekomen verrassing om eens buiten te komen bij een temperatuur van 24 grad.
De taxichauffeur laadt onze bagage op het dak van zijn wagen. Bij aankomst in de b&b vallen ons 3 zaken op: de hygiene, de vriendelijkheid en de mogelijke reden waarom het daar Villa Pink House noemt. We deponeren de rugzakken en gaan er op uit voor een verkennende wandeling. We ontbijten langs het meer met wat patisserie en gebakjes van een lokale bakkerij. De Franse voorgeschiedenis van Dalat uit zich niet enkel in de bouwstijl hier.
We wandelen verder tot aan de botanische tuin. We zijn allen toch wel moe en vanaf nu wordt ook Anna duidelijk ziek. We gaan terug naar het hotel, Anna heeft 38.5 temperatuur. We liggen enkele uren op bed lezen wat of kijken tv en Anna slaapt. Nadien lijkt iedereen opgekikkerd en besluiten er een Westerse dag van te maken. Dat gebakje smaakte deze morgen zo goed, dat we besluiten voor een tussendoortje nogmaals bij een patissier langs te gaan. Het gedacht aan boules de Berlin en brownies doet Anna verder opkikkeren. Na deze zoete versnapering bezoeken we het crazy house hotel, wat werkelijk de moeite was. Nadien terug naar het hotel om ons te verfrissen en iets anders aan te trekken. Zoals gezegd kozen we voor een westerse dag en sloten we af met een klassiek Frans 3-gangen menu in Le café de la poste. Anna gleed weer af, temperatuur liep nadien weer op. We gingen een zware nacht tegemoet.

1. Ria Van Dun:
    17 juli 2013
    Maar Anna toch, dat je nu juist ziek moet worden! Hopelijk wordt je snel weer beter! Nog fijne dagen daar in het verre Oosten! Dan kunnen wij ook genieten van de foto's en de prachtige verhalen!
    Groetjes Paul & Ria