Da Nang

14 juli 2013 - Da Nâng, Vietnam

Een dag aan zee
Laatste dag in ons resort in Hoi An. Om 12.30 pikt de taxi ons op om naar Da Nang te gaan. Daar zullen we morgen  het vliegtuig nemen om naar Dalat te vloegen.  Voor de kostuummannen is het de moment nog om een finale pas te doen en om te zien of hier en daar toch nog iets veranderd moet worden. Voor de 2 jongere dames nog een half dagje relaxen. Voor Fredie geldt ook mee naar de kostuumwinkel voor de kritische vrouwelijke blik.
We laten de dag vroeg beginnen met een duik in het zwembad om 7 uur. Dit is trouwens het enige moment dat water lauw aanvoelt, vanaf 8 uur is het al lauw warm.
Daarna genieten we nog van het uitgebreide ontbijtbuffet aan een tafeltje onder de palmen. Om 9.30 vleien de jongere dames zich neer bij het zwembad en vertrekt de rest naar de kostuumwinkel. Bij de 2 met een perfekt figuur past het dadelijk als gegoten, bij de derde zijn nog 2 maal een aanpassing rondom de middel noodzakelijk. Neen, niet om te verbreden maar om te versmallen!
Nadien alles nog inpakken en dan naar Da Nang. We checken in  in het hotelletje, hebben heerlijke lunch in een restaurantje met op het menu gedrogde inktvis, paling en kikkerbillen en dan naar het STRAND! Hierover zal Anna verder berichten:
We kwamen aan bij het strand en we stormde de zee in omdat er super grote golven waren van wel 2 meter hoog.
Daan, Lena, mama en ik zijn samen heel diep gegaan.
We zagen ook de redders die daar in ronde mandbootjes over de grote golven vaarden.
We hadden ook strandstoelen gehuurd, daar gingen we in zitten als we moe waren.
Er waren ook surfers op het strand, maar die vielen er zeer snel af. ( ik zou nog niet eens op een surfplank kunnen
staan)
Sommige golven zagen we niet aan komen en dan zaten we er helemaal onder. Als wegginge was het bijna donker.
Anna

Bij het eten 's avonds wou Anna al niet echt meer eten en begon ze reeds wat koorts te krijgen