Mekong delta deel 1

21 juli 2013 - Can Tho, Vietnam

Vandaag vertrokken we naar de Mekong Delta. Dit is een bekende rivier in het zuiden van Vietnam. Na een frisse nacht, in een kamer met stevige airco, kwam de gids ons om 8u halen in het hotel. Vooral Daan had deze frisheid ervaren. Hij lag namelijk met Piet in een tweepersoonsbed. Piet besloot om in het holst van de nacht de dekens helemaal voor zich te nemen. Hihi, ben ik blij dat ik altijd in een apart bed mocht slapen. De gids was er om 8.15u. We moesten ons haasten, want de bus  was op ons aan het wachten. Na 2u rijden, kwamen we aan een haven aan. Daar bracht een boot ons naar een eiland gelegen aan de rechterkant. Tijdens de tocht moesten we letterlijk linksomkeer maken. Dit kwam omdat er een typhoon 15km verder was en de wind kwam zeer sterk van rechts. We startten dus met een bezoek aan een cocoseiland. Hier maakten ze cocossnoepjes. We konden zien hoe dit In zijn  werk ging. We kochten ook twee pakken van deze snoepjes. Vervolgens gingen we met een koets naar een restaurant. Daar aten we veel: vis, scampi's (waar Fredie allergisch voor is), rijst, soep, vlees, ... . Maar papa vond het ook een leuk idee om eens krokodil te eten. Dus we waagden ons aan dit stukje vlees. Je kan dit vergelijken met spek die oma maakt. En toen kreeg ik buikkrampen en moest ik naar het toilet voor een waterige ontlasting. Het noodlot sloeg toe... Er was geen wc-papier. Gelukkig had ik mijn tas bij en hield ik altijd de vochtige doekjes bij die we op het vliegtuig kregen. Toen dit allemaal achter de rug was, gingen we met een bootje, dat werd verder geduwd door het plaatselijk volk, naar de volgende bestemming. Op deze bestemming maakten ze van alles met honing. Hier kochten we ook snoep: honingsnoepjes en speciaal voor Daan iets met banaan. Opeens kwam onze gids met een grote slang aan onze tafel staan. Ik was de enigste die deze slang rond mijn nek durfde leggen. Fredie viel bijna flauw, want zij is al heel haar leven bang voor slangen. Op de laatste bestemming moesten we fruit proeven. Ik heb dit niet gedaan, want ik had op dat moment weer last van brobbelende darmen. Terwijl we daar zaten kwamen er Vietnamese vrouwen zingen (een beetje heel vals). Tenslotte gingen we terug naar de bus en bracht de chauffeur ons naar het hotel.

Groetjes, Lena

1. Lena:
    21 juli 2013
    Dit verslag werd door ons Leentje geschreven.
  2. Oma en opa:
    21 juli 2013
    Interssant verhaal Lena!Maar het krokodillen verhaal is ook niet te versmaden!!!!Wat zul je veel kunnen vertellen Anna.
    We wensen jullie een voorspoedige terugreis en kijken er al naar uit.Tot morgen!
    Komen jullie weer over Moskou en kennen jullie het vluchtnummer?